آموزش و پرورش

ویژگی های علمی و اخلاقی یک طلبه موفق در آموزش و پرورش

تصویر بنر



ایسنا/قم یکی از مدارس طرح امین گفت: باتوجه به اهمیت نوع تعامل و گفتگو با دانش آموزان لازم است طلابی که برای مدارس طرح امین معرفی می شوند، باید در ابعاد مختلف تربیتی، اخلاقی و دوره های فوق برنامه متناسب با سن دانش آموزان دوره هایی را سپری کنند.

مرضیه محمدی، طلبه سطح ۳ رشته اخلاق و تربیت اسلامی و فعال در مدارس طرح امین قم طی گفت وگویی اظهارکرد: طرح امین، یکی از اتفاقات ارزشمندی است که طی سالهای اخیر در مدارس شکل گرفته است و بسیاری از مدارس از آن استقبال کرده اند.

این دانش آموخته حوزه علمیه خواهران ادامه داد: من در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده ام با اینکه در دانشگاه رشته حسابداری قبول شدم، اما یکی از آرزوهایم تحصیل در حوزه علمیه  بود که از امام رضا(ع) خواستم شرایط حضورم را در حوزه فراهم کند و الحمدلله این اتفاق مهم به عنوان یک کرامت از امام رئوف در زندگی من شکل گرفت.

خانم محمدی بیان کرد: باتوجه به اینکه در مرحله پایان نامه نویسی سطح سه رشته اخلاق و تربیت اسلامی هستم، موضوع طرح امین را به صورت اتفاقی شنیدم و چون در خانواده فرهنگی بزرگ شدم، از همان کودکی با شور و اشتیاق پدرم به عنوان یک معلم و برخورد با دانش اموزان آشنا بودم، لذا رفتم و درخواستی برای حضور به عنوان طلبه طرح امین ارائه کردم، زمان ثبت نام گذشته بود و به عنوان ذخیره نام من را نوشتند و بازم لطف خدا شامل حالم شد و توانستم در مرداد سال ۱۴۰۰ در یکی از مدارس آموزش و پرورش استان به عنوان مبلغ طرح امین در خدمت دانش آموزان باشم.

وی افزود: یک طلبه طرح امین زمانی می تواند در مدرسه خوب عمل کند که علاوه بر معلومات جامع، به روز و کاربردی از همراهی و حمایت خوب کادر مدرسه برخوردار باشد و در این میان معاون پرورشی و مدیر مدرسه نقش بسزایی دارند.

طلبه سطح سه حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: برخورداری از روحیه انتقاد پذیری و مهارت ارتباط گیری از ویژگی های ارزشمندی است که یک طلبه طرح امین باید نسبت به آن توانمند باشد.

محمدی گفت: مخاطب شناسی و داشتن مهارت های شخصیت شناسی و مشاوره شاخص های دیگری است که یک طلبه طرح امین باید نسبت به آن آگاهی و اشراف لازم را داشته باشد تا بتواند در مواقع لزوم از این مهارت بهره بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی دیگر از مهارت هایی که طلاب طرح امین باید از آن برخورد دار باشند، اینست که به اندازه ظرف وجودی مخاطبین خود صحبت و نکات را برای دانش آموزان تببین کنند.

این طلبه طرح امین مدرسه شهید هندویان منطقه پردیسان قم بیان کرد: در ایام کرونا که مدارس تعطیل شد، فعالیت های تبلیغی، معرفتی و فوق برنامه دانش آموزان نه تنها تعطیل نشد بلکه با حضور همکارمان خانم بیدار، اقدامات ارزشمندی در بستر فضای مجازی شکل گرفت.

وی ادامه داد: تطبیق و ارائه مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی با فیزیک گوآنتوم، ارائه مفاهیم و تکنیک های تدبر در قرآن و اینکه به سمتی حرکت کنیم که محبوبیت، مرغوبیت و مطلوبیت را به همراه داشته باشد.

خانم محمدی تصریح کرد: امروز طلاب در مدارسی حضور دارند که دانش آموزان با هجمه های عظیم و متعددی مواجه هستند و اگر طلبه از نظر علمی، دانشی و مهارتی مسلح نباشد بدون تردید نمی تواند به محبوبیت، مرغوبیت و مطلوبیت دست پیدا کند، لذا برنامه ریزان و دست اندرکاران مدارس طرح امین باید پیش از ورود طلاب به مدارس، دوره های مهارتی بر حسب نیاز برای آنان برگزار کنند و طلاب را خالی از ذهن روانه مدارس نکنند، که اگر اینگونه باشد نتیجه برخلاف آنچه خواست ما است حاصل می شود.

وی تأکید کرد: دوره ابتدایی، واقعا نیازمند افرادی محض در رشته های متعدد به ویژه مسائل دینی، اعتقادی، مشاوره است چرا؟ چون سئوالاتی که در ذهن کودکان وجود دارد نیازمند یک بیان تخصصی، جامع به زبان کودکانه است.

این مبلغ طرح مدارس امین در پایان گفت وگوی خود به شرایط معیشتی طلاب و بویژه طلاب مدارس طرح امین اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است و مشکلات معیشتی از مسئولین امر تقاضا دارم به نمایندگی از سایر همکارانم که بحث معیشت طلاب طرح امین را ساماندهی کنید و واقعا مشکلات اقتصادی ما و سایر همکارانمان کم نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

تصویر بنر تصویر بنر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر بنر تصویر بنر
دکمه بازگشت به بالا