دسته‌بندی نشده

پاسخ به منتقدانی که حیات طیبه سند تحول را دست نیافتنی می دانند- اخبار اجتماعی – اخبار تسنیم

تصویر بنر


رضا مددی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اجرای سند تحول بنیادین و ادعاهایی که به انتزاعی بودن دستیابی به حیات طیبه تاکید دارند، اظهار کرد:‌ سند تحول بنیادین و حیات طیبه که در آن مورد تاکید است به هیچ عنوان انتزاعی نیست و باید برداشت از حیات طیبه را اصلاح کرد. دانش‌آموز از 7 تا 18  سالگی  در اختیار آموزش‌وپرورش است و در این 12 سال می‌توان برنامه‌ها را متناسب با حیات طیبه که دارای 6 ساحت تربیتی است، عملیاتی کرد.

وی افزود: از دانش‌آموز کلاس اول در ابعاد بهداشت، سلامت و تربیت بدنی چه انتظاراتی داریم، حد این موارد در اهداف دوره‌های تحصیلی مشخص است و می‌دانیم دانش‌آموز هر پایه تحصیلی در زمینه‌هایی همچون زیباشناختی، اعتقادی، هنری اقتصادی و اجتماعی به چه حدی باید برسد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی بر مبنای مراتبی از حیات طیبه است که وزارت آموزش و پرورش باید آنها را عملیاتی کند. وقتی می‌گوییم حیات طیبه منظور یک موضوع ایستا نیست بلکه درجاتی از دستیابی به آن مدنظر است.

وی ادامه داد: معنای ساده حیات طیبه این است که دانش‌آموز به بهداشت علاقمند شود، به سلامت خود اهمیت دهد، به محیط زیست، قانونپذیری اهمیت بدهد، مسئولیت‌پذیر باشد اهل کار اقتصادی، تدبیر معاش، ورزش، روابط اجتماعی مناسب با همسالان و پدر و مادر  باشد. حیات طیبه یعنی دانش‌آموزان ویژگی های مناسب را متناسب با سن خود کسب کنند.

مددی گفت: حیات طیبه یعنی ویژگی‌های مثبتی که دانش‌آموزان باید داشته باشند و این موارد تقسیم‌‌بندی شده تا قابل فهم شود. برای نمونه در حوزه زیستی و بدنی، سلامت جسم و روان، مدرسه باید ورزش را مهم بشمارد و اولویت با زنگ ریاضی نباشد به همان میزان که علوم و ریاضی مهم است هنر و ورزش هم اهمیت دارند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور تحول بنیادین بیان کرد: حیات طیبه در وزارت آموزش و پرورش اهداف دوره‌های تحصیلی است که متناسب با سن دانش آموزان تهیه شده است. مثلا از دانش‌آموز کلاس سوم چه حد انتظار داریم و این حد از انتظار را کارشناسان تعلیم و تربیت مشخص کرده‌ و به آموزش‌وپرورش گفته‌اند از طریق تولید محتوای کتاب‌های درسی، معلمان  وقوانین و مقررات مدرسه به این موارد توجه لازم شود و  مدرسه موفقیت را صرفا در المپیادی‌ها و کنکوری‌ها نداند. سلامت روان دانش آموزان از هر مسئله‌ای مهمتر است.

وی تاکید کرد:‌حیات طیبه چون به زبان ساده بیان نشده است برخی‌ها فکر می کنند انتزاعی است در حالیکه اینگونه نیست. آیا خانواده‌ها دوست ندارند  فرزندشان سلامت روان داشته باشد و به سلامت جسم خود توجه داشته باشد.مدرسه باید به این سمت برود که به این مسائل توجه کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

تصویر بنر تصویر بنر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر بنر تصویر بنر
دکمه بازگشت به بالا