سیاسی

حضور بیگانگان موجب بروز مشکلات بزرگ‌تری در منطقه می‌شود

حضور بیگانگان موجب بروز مشکلات بزرگ‌تری در منطقه می‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز پنجشنبه در دیدار «مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و هیئت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی، دوستانه و سازنده دانست و با اشاره به مسائل قفقاز بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت این منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.

رئیسی اظهار کرد: ما به بهانه حل مشکلات، موافق حضور بیگانگان در منطقه نیستیم و معتقدیم حضور آنها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگ‌تری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی جاری فیمابین تصریح کرد: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک دو کشور را می‌طلبد.

«مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بر علاقمندی و اراده دولت ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش انرژی و ترانزیت تاکید کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا