اقتصادی

آزمون و خطا نتیجه نادیده گرفتن تجربیات گذشتگان است

آزمون و خطا نتیجه نادیده گرفتن تجربیات  گذشتگان است


به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ اولین جشنواره تجربه ماندگار و نخستین جشنواره ملی تاریخ شفاهی بازنشستگان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. محمد چکشیان، معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنگامی که از تکریم صحبت می‌شود دو نوع معنا به ذهن متبادر می‌شود؛ احترام به افراد و دیگر اینکه برای کسی کرامت قائل بود و به لحاظ بهره برداری از تجارب و دانش وی استفاده کرد.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری جشنواره تجربه ماندگار بر اساس این نگاه بود. اگر بخواهیم رو به جلو حرکت کنیم ضرورت دارد گذشته را درست بشناسیم.

وی افزود: دانش انباشتی از تجربه است که نظام مند ارائه می‌شود. در بسیاری از مواقع از دانش ضمنی موجود استفاده نمی‌کنیم.

معاون فرهنگی وزارت تعاون تصریح کرد: جشنواره تجربه ماندگار با هدف تاریخ شفاهی بازنشستگان بوده تا بتوانیم از این دانش تجربه شده به عنوان چراغ راه آینده بهره مند شویم.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود اطهار کرد: گام نخست انقلاب سپری شده و در دورانی هستیم که گام دوم انقلاب باید برداشته شود. در این مسیر باید بتوانیم با استمداد از دو عنصر دانش و تجربه افرادی که سال‌ها آموخته‌اند و اتکا به انرژی و ابتکار جوانان گام بلندتری برداریم.

وی تاکید کرد: نادیده گرفتن تجربیات باعث می‌شود تا آزمون و خطا جلو برویم.

چکشیان با بیان اینکه یکی از ضعف‌های موجود کشور عدم گفت و گوی بین نسلی است، ادامه داد: جشنواره تاریخ شفاهی نماد گفت و گوی بین نسلی بوده که انجام شد. امید است با اتکا به تجربه گذشتگان و ابتکار جوانان گام دوم انقلاب بلندتر برداشته شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا