اقتصادی

پرداخت ۲۲۰ میلیاردی پاداش صرفه جویی به مشترکان برق

پرداخت ۲۲۰ میلیاردی پاداش صرفه جویی به مشترکان برق


به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در ارتباط تلویزیونی با اشاره به رشد مصرف برق گفت: در هفته گذشته با عدد ۶۸ هزار و ۵۴ مگاوات اوج تقاضای برق را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی می‌کنیم عدد ۶۹ هزار مگاوات را با همکاری مردم پشت سر بگذاریم.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: مصرف بخش صنعت که ۱۷ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و اکنون مصرف برق صنایع نسبت به مدت مشابه به ۲۰ درصد رسیده است. ضمن آنکه برای کارگاه‌های صنعتی هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و و می‌توانند بدون محدودیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی و مشترکانی که در حد متوسط و خارج از شهرک‌ها هستند محدودیت ۱۲ ساعته در هفته را دارند که می‌توانند شیفت جبرانی داشته باشند و برای تولید محدودیتی ندارند و ۳۰۰ واحد صنعتی که در هفته گذشته ۱۷.۵ درصد رشد داشتند در روز جاری به ۲۰ درصد مصرف صنایع بزرگ است.

به گفته سخنگوی صنعت برق ۳۵ درصد از مشترکان خانگی کشور مشمول پاداش شدند و ۲۲۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی پرداخت شده است که در قبوض به صورت قبض رایگان یا بستانکار درج شده است.

وی ادامه داد: از ۲۱ میلیون قبض صادره ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار قبض مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: از تمامی مشترکان خواهشمندیم که در مدیریت مصرف برق کوشا باشند و در صورتی که مشترکان پر مصرف الگوی صرف را رعایت نکنند مشمول جریمه می‌شوند و قبوض سنگینی برای آنها صادر می‌شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا