اقتصادی

۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه جویی شد/ پیش بینی افزایش مصرف برق

۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه جویی شد/ پیش بینی افزایش مصرف برق


به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا پیرپیران اظهار داشت: امروز (یکشنبه) اوج مصرف برق به عدد بالای ۷۲ هزار مگاوات رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰ مگاوات افزایش داشت و فردا هوای نسبتاً گرم‌تری برای مناطق مختلف کشور پیش‌بینی شده که به طور طبیعی عدد اوج مصرف برق از امروز بالاتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که فردا (دوشنبه) نسبت به امروز ۵۰۰ مگاوات مصرف برق بیشتر شود؛ بنابراین از مردم درخواست داریم همکاری خود را در زمینه کاهش مصرف با صنعت برق ادامه دهند تا بتوانیم این روزهای گرم را سپری کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همان طور که در گزارش‌های مختلف نیز اعلام شد در راستای مدیریت مصرف برق خانگی موضوع پاداش صرفه‌جویی مطرح شده و هم‌اکنون نیز این طرح در حال اجراست.

پیرپیران ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قبض صادر شده که این تعداد بیش از ۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد، یعنی حدود ۳۵ درصد از مشترکان از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه مشترکان در بخش‌های مختلف می‌توانند کمک شایانی در موضوع مدیریت مصرف برق داشته باشند، تاکید کرد: سامانه‌های سرمایشی همانطور که در گزارش‌های مختلف گفته شد اثر بسیار زیادی در مدیریت مصرف برق کشور دارد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همچنین مدیریت روشنایی در بخش‌های تجاری و خانگی در کاهش مصرف برق تأثیرگذار است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا