اجتماعی

پرونده رسیدگی به جرایم آمران جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل شود

پرونده رسیدگی به جرایم آمران جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل شود


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به علی صالحی دادستان تهران دستور تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان این جنایات را صادر کرد.

در این نامه آمده است:

حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی دفاع و بی پناه غزه با اقداماتی از قبیل کشتار هدفمند غیر نظامیان، تخریب گسترده اموال غیر نظامی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، انتقال اجباری مردم فلسطین از سرزمین مادری خود، محاصره کامل، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن دینی و آموزشی که با هدف نابودسازی و کشتار وسیع بویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده صورت می‌گیرد، از مصادیق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل زدایی است و موجب تعهد کشورها به محاکمه آنان می‌‎شود.

از این رو به منظور تعقیب و مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب جرایم مزبور و در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم علیه صلح و امنیت مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و با بهره مندی از سایر ظرفیت‌های قانونی کشور و همچنین عهدنامه‌ها و مقررات بین المللی ذی‌ربط که مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند، ضروری است نسبت به تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان جنایات فوق اقدام لازم را مبذول کنید.

مضافاً، تشکیل پرونده‌هایی برای رسیدگی جنایات جنایتکاران رژیم صهیونیستی علیه ملت شریف ایران، از جمله از طریق ترور دانشمندان و سایر اقدامات تروریستی و خرابکارانه، مورد انتظار جدی است.

دادستانی کل کشور بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۱ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت پیگیری موضوع را وظیفه خود دانسته و از هر نوع مساعدت دریغ نخواهد کرد.

خاطرنشان می‌سازد این اقدامات با هدف مقابله با بی کیفرمانی جنایتکاران رژیم کودک کش و آپارتاید صهیونیستی و در چارچوب اصل مسئولیت کیفری فردی صورت می‌گیرد و به هیچ وجه به منزله شناسایی این رژیم متجاوز و اشغالگر تلقی نمی‌شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا