اقتصادی

کارجویان تا فردا مهلت دارند در آزمون استخدامی ثبت نام کنند

کارجویان تا فردا مهلت دارند در آزمون استخدامی ثبت نام کنند


به گزارش خبرنگار مهر، امسال هفتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی برگزار می‌شود. کارجویان با ثبت نام در سایت آزمون استخدامی بخش خصوصی این فرصت را در اختیار خواهند داشت که به کارفرمایان معرفی شوند. حسام الدین ثقفی، دبیر هفتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی به مهر گفت: هر سال به داوطلبان آزمون استخدامی بخش خصوصی افزوده می‌شود. با توجه به شناخته شدن مجموعه و معرفی شدن از سوی شرکت کنندگان به سایر افراد و مطالعه سوابق سالانه، با حجم بیشتری از داوطلبانه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه افراد برای داشتن یک کارنامه جامع اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون می‌کنند، افزود: افراد جویای کار زمان می‌گذارند تا رزومه ای را برای مجموعه‌های مختلف آماده کنند، ما کارنامه‌ای حدود ۸۰ صفحه‌ای پس برگزاری آزمون‌های تخصصی، عمومی و شخصیت شناسی در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: حتی شاغلان نیز در آزمون شرکت می‌کنند برای به دست آوردن فضای شخصیتی خودشان و برای پیدا کردن استعداد شغلی اینکه در چه شغلی کارآمدی بیشتری دارند.

انجام انواع تست شخصیت پیش از آزمون

در آمارها اعلام می‌شود بیکاری کاهش پیدا کرده اما در بحث چالش‌های توسعه اقتصادی یکی از نکاتی که به آن اشاره می‌شود بیکاری پنهان موجود در کشور است. قرار نداشتن افراد در حرفه مورد علاقه یا تخصصی خودشان سبب شده تا راندمان بهره وری فعالیت‌ها کاهش پیدا کند. بی انگیزگی افراد قدرت خلاقیت آنها را از بین برده و نمی‌توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی در این باره اظهار کرد: پیش از آزمون یک سلسله تست‌های شخصیت شناسی از متقاضیان گرفته می‌شود که علاقه و توانمندی آنها را شفاف‌تر بیان می‌کند. آزمون شخصیت شناسی دارای ۶ مرحله بوده و تست‌های دیسک ( DISC MBTI، نئو، هوش هیجانی ( EQ) بار آن معروف ترین تست هوش هیجانی، گادنر و… از افراد گرفته می‌شود و با توجه به نتایج، کارنامه جامعی ارائه می‌شود. به این ترتیب نیازمندی کارفرما با دقت بیشتر انجام می‌شود. به عنوان مثال ممکن است کارفرما به دنبال یک فرد درون گرا و متمرکز باشد این خصوصیات در کارنامه افراد مشخص است.

وی تصریح کرد: کارشناسان تمام مدارک بارگذاری شده از سوی کارجویان را بررسی می‌کند و در ادامه در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد.

بازخوردها چه می‌گوید

دبیر هشتمین آزمون استخدامی بخش خصوصی در پاسخ به این پرسش که آیا بازخوردها از رضایت کارجویان از عملکرد آزمون گرفته می‌شود، گفت: پس از آزمون پیامک برای کارجویان ارسال و نتایج نظرسنجی در ادامه در سایت نوآوری و فناوری ریاست جمهوری (تینت) منتشر می‌شود. بنابراین در حال حاضر گزارش‌ها در این سایت موجود است. این ارزیابی از سوی کارجویان بوده و در بخش کارفرمایی به طور قطع هر کارفرمایی از نتیجه کار رضایت نداشته باشد در نوبت بعدی اعلام نیازمندی نمی‌کند. ادامه فعالیت و همکاری‌ها کارفرماها برای جذب نیرو از طریق این کانال، نشان می‌دهد که رضایت دارند.

۴۵۰ ساعت آموزش رایگان

به گفته دبیر هشتمین آزمون استخدامی بخش خصوصی پس از پایان مهلت ثبت نام (فردا ۳۱ تیر) و تکمیل فرایند از سوی متقاضیان، کارجویان باید مدارک تحصیلی و سابقه حرفه‌ای خود را در سایت بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش آموزش به این دوره از آزمون استخدامی گفت: در یک فاصله دو ماهه از ثبت نام تا برگزاری آزمون در ۲۸ شهریور، کارجویا می‌توانند از ۴۵۰ ساعت آموزش رایگان بهره مند شده و سطح توانمندی خود را ارتقا دهند.

وی توضیح داد: صلاحیت‌های شغلی که پرتکرار بوده اند مانند آئین نگارش اداری یا برخی مباحث حقوقی برای تقویت توانمندی کارجویان آموزش رایگان در نظر گرفته شده است.

شانس متقاضیان بدون سوابق حرفه‌ای

ثقفی در پاسخ به نحوه جذب کسانی که هیچ سابقه حرفه‌ای و آموزشی جز تحصیل در دانشگاه ندارند، گفت: آزمون استخدامی بخش خصوصی مهارت محور بوده و به تحصیلات دانشگاهی وابسته نیست به طوری که ۸۰ درصد کارجویان جذب شده در صلاحیتی که پذیرفته شده اند جدا از رشته دانشگاهی بوده که در آن حوزه آموزش دیده اند.

وی گفت: جذب کارآموز یکی از ویژگی‌های این آزمون است که سال گذشته اضافه شد. افرادی که هیچ سابقه کاری ندارند در صورت قبولی در آزمون از سوی برخی کارفرماها به عنوان کارآموز جذب می‌شوند.

وی یادآور شد: آزمون استخدامی بر اساس ۸ دسته شغلی در ۸ روز برگزار می‌شود. نخستین روز آزمون ۲۸ شهریور خواهد بود و کارجویان هر دسته شغلی با فاصله یک روز از یکدیگر امتحان می‌دهند، در نتیجه این آزمون بیشتر از دو هفته طول خواهد کشید.

گفتنی است نتایج آزمون آبان اعلام خواهد شد و افراد پذیرفته شده آذر به شرکت‌ها معرفی می‌شوند. سال گذشته از ۶۰ هزار شرکت کننده حدود ۱۹ هزار نفر به شرکت‌ها و کارفرماها معرفی شدند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا