استان ها

۱۱۳ واحد مشاور املاک متخلف در لرستان پلمب شدند

۱۱۳ واحد مشاور املاک متخلف در لرستان پلمب شدند


به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند شامگاه شنبه در شورای مسکن و بازآفرینی شهری لرستان، اظهار داشت: به‌منظور پیگیری بیشتر طرح‌های نهضت ملی مسکن و مسائل حوزه شهرستان‌های استان، فرمانداران جلسات شورای مسکن را در شهرستان‌ها تشکیل و موارد را به شورای مسکن استان منعکس کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت‌گرفته در ارتباط با موضوع ساماندهی مسکن و کنترل بازار، گفت: سه هزار و ۲۰۰ بازرسی در سطح استان انجام شده که این بازرسی‌ها منجر به پلمب ۱۱۳ واحد متخلف و غیرمجاز املاک شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر اهتمام دولت به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، گفت: این برنامه را از اولویت‌های اساسی دولت است و باید در مسیر تحقق جهش ساخت مسکن پای‌کار باشیم.

دالوند با تأکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان و شهرداری‌ها در حوزه صدور پروانه در راستای قانون جهش تولید مسکن، افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها به نقطه شروع رسیدیم و بناست در آینده نه‌چندان دور عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی این طرح‌ها انجام شود.

وی گفت: بانک‌ها در انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات می‌توانند کمک شایانی به طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تأکید کرد: لازم است بازآفرینی بافت فرسوده شهری در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن در اولویت قرار گیرد.

دالوند با اشاره به بررسی و تأیید محله «ماسور» به‌عنوان یکی از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری، گفت: این محله به‌عنوان یک محله برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در کمیسیون ماده پنج و ستاد بازآفرینی شهری شناخته و معرفی شد که از مزایای آن می‌توان به استفاده از ظرفیت قیر رایگان برای آسفالت معابر اشاره کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا