سیاسی

۷۵۰ هزار سرباز مهارت‌های تخصصی و عمومی را گذرانده‌اند

۷۵۰ هزار سرباز مهارت‌های تخصصی و عمومی را گذرانده‌اند


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند امروز (پنجشنبه) در افتتاحیه مرحله نهایی اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که به میزبانی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین، مردمی‌ترین و درخشان‌ترین و با آرمان‌های اصیل اسلامی زنده‌تر و قوی‌تر از همیشه به پیش می‌رود و قله‌های پیشرفت و تعالی را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان خلاق با حضور در نیروهای مسلح نقش مؤثری را در توسعه امنیت و دفاع از ایران اسلامی بر عهده دارند افزود: عرصه‌ای که شما سربازان امروز خدمت می‌کنید اگر نتوانید اقتدار لازم را برای کشور ایجاد کند تمام دستاوردهایی که در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دست آورده‌ایم همه این دستاوردها در یک نصف روز از بین می‌رود. پس قدر خودتان را بدانید که خداوند این توفیق را داده که بتوانید خدمت گذار در عرصه امنیت و دفاع از کشور باشید.

وی با بیان اینکه ما به عنوان خادمین شما جوانان سرباز در قرارگاه مهارت آموزی نیروهای وظیفه نیروهای مسلح هستیم گفت: رویکرد و نگاه ما امروز در موضوع خدمت سربازی علاوه بر اینکه جوانان در عرصه دفاع و امنیت نقش آفرینی کنند باید در این دوران مهارت و کارآموزی کنند به طوری که ضمن توانمندی‌های نظامی، امنیتی و دفاعی، توانمندی‌های عمومی و مهارت تخصصی را برای زندگیشان یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه قرارگاه‌های مهارت آموزی با تدبیر فرمانده معظم کل قوا برای مهارت آموزی سربازان در نیروهای مسلح تشکیل شده است گفت: فرماندهان تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آورده‌اند تا بتوانند این مأموریت و رسالت مهم را به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح در بحث مهارت آموزی به کمک دولت آمده گفت: عزیزان ما در دستگاه‌های اجرایی، سازمان فنی و حرفه‌ای، جمعیت هلال احمر، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، وزارتخانه‌های مختلف، سازمان تبلیغات همه تلاش می‌کنند تا با کمک نیروهای مسلح این رسالت مهم به انجام برسد.

وی گفت: در ۶ سال گذشته بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر از جوانان سربازی که وارد خدمت شدند که ۷۵۰ هزار نفر آنها مهارت تخصصی و هم مهارت عمومی در ۵ مهارت را گذرانده‌اند که کار بزرگی است که نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویدادهایی که در برنامه سال ۱۴۰۲ قرارگاه پیش بینی شده بود برگزاری رویداد مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه در ۱۵ رشته و چهار مرحله بود گفت: سه مرحله اول باهمت نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد. مرحله شهرستانی با مشارکت ۲۱ هزار نفر سربازان ماهر، مرحله استانی با مشارکت ۲ و هزار ۵۵۰ نفر سرباز ماهر و مرحله سازمانی که در هر کدام از سازمان‌های نیروهای مسلح با مشارکت ۱۵۵۶ سرباز ماهر برگزار شد و امروز افتتاحیه چهارمین مرحله مسابقات را با حضور ۱۶۵ نفر از بهترین سربازان ماهر منتخب نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه ما امروز به دنبال برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد هستیم گفت: ارتقا سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، افزایش توجه فرماندهان به امر مهارت آموزی در نیروهای مسلح، کمک به استانداردسازی کارگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی و استانداردسازی کارکنان و کیفی سازی دوره‌های مهارتی از اهداف پیش بینی شده بود که بخش اعظمی از آن محقق شد.

در این مراسم گودرزی دبیر اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اولین دوره در ۱۵ رشته مهارت‌های پر تکراری که در نیروهای مسلح وجود دارد برنامه‌ریزی شد و مراحل چهارگانه‌ای برای آن تعریف شد.

وی گفت: با مشارکت سربازان مراحل شهرستان، استان و سازمانی آن برگزار شد و امروز در مراسم افتتاحیه ورود به مرحله کشوری و رقابت بین منتخبین تیم‌های سازمان‌های نیروهای مسلح است.

وی افزود: در پنج نقطه در سطح تهران برگزاری مسابقات در چهار سازمان نیروهای مسلح است و رشته مهارت‌های ۱۵ گانه در هر رشته ۱۱ نفر به رقابت می‌پردازند که در مجموع ۱۶۵ نفر در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: امروز دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیه است که سازمان‌های میزبان بر اساس رشته مهارت‌ها نیروها را تحویل می‌گیرند و به محل اسکان و برگزاری اردوی آمادگی و همچنین برگزاری مسابقات انتقال می‌دهند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا