استان ها

دانش آموزی ایلامی آماده حضور حداکثری در یوم الله ۱۳ آبان ماه

دانش آموزی ایلامی آماده حضور حداکثری در یوم الله ۱۳ آبان ماه

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: یوم الله سیزدهم آبان ماه که در تقویم ملی ما به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده‌اند.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سیزدهم آبان ۱۳۴۳، سیزدهم آبان ماه سال ۵۷ که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در سیزدهم آبان ماه سال ۵۸ است.

سیزده آبان یوم الله است تا به همه ملت‌های آزادی بخش نشان دهد هر چقدر هم که هیمنه آمریکا و ابرقدرت‌های استکباری بزرگ‌تر باشد می‌توان با ایمان به خدای بزرگ و اتکا به ملت و با مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع ایستادگی کرد، در واقع سیزده آبان افشاگر جنایات استکبار علیه ملت‌های مستضعف و رسواگر سیاست‌های زیاده خواهانه آنها علیه ستمدیدگان در اقصی و نقاط عالم است.

لازم است که دانش آموزان ما با ماهیت این رژیم آشنا شوند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شعار امسال سیزدهم آبان ” نظم نو جهانی با نسل آرمانی” است و اهمیت سیزده آبان از این منظر است که جنایت آمریکا برای مردم کشورمان و برای مردم جهان آشکار می‌شود.

علی درویشی عنوان کرد: اجحاف و ظلمی که آمریکای جنایتکار در حق مردم مظلوم فلسطین داشته و مشکلاتی که برای این مردم بی پناه انجام داده است و همه این برنامه‌ها زیرسر آمریکاست و توطئه‌های که برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: بر همین اساس لازم است که دانش آموزان ما با ماهیت این رژیم آشنا شوند و آن مشکلاتی که آمریکا برای جامعه جهانی ایجاد کرده است.

دانش آموزی ایلامی آماده حضور حداکثری در یوم الله ۱۳ آبان ماه

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف خود برای دانش آموزان و برای جامعه ما ترسیم و آشکار شود و اهمیت این موضوع امسال دوچندان است با توجه به اینکه کشور ما سال هاست که پرچم مرگ بر آمریکا را برداشته و در سطح دنیا این موضوع نام بردار است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برکت هدایت‌های ولایت فقیه و مردم بصیر و آگاه و حضور جوانان غیرتمند در صحنه‌های مختلف امروز به درختی تنومند تبدیل شده و مهمترین مخاطب جهاد تبیین دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: مساله جهاد تبیین که از ناحیه مقام معظم رهبری سال هاست که به عنوان یک برنامه عملیاتی ابلاغ شده و اهمیت این موضوع در این است که واقعیت ما با پیشینه تاریخی خود آشنا باشیم و بدانیم که اجحاف و چه ظلم و ستمی بر مردم مظلوم ایران و منطقه شده و بعد از انقلاب اسلامی چه خدماتی به مردم کشور و نظام انجام داده است.

نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس ایلام

وی در خصوص محورهای اصلی برنامه‌های روز سیزده آبان بیان داشت: امسال بنا بر این است که دانش آموزان بیشتر با ماهیت آمریکا آشنا شوند و برای رسیدن به این هدف مهم برنامه‌های مختلفی از ناحیه مجموعه همکاران در آموزش و پرورش تدارک دیده شده که از مدرسه آرایی، فضاسازی واحدهای آموزشی گرفته تا صدور بیانیه‌های مختلف دانش آموزی است.

وی اظهار کرد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای برنامه‌های مختلفی که داریم، نواختن زنگ استکبارستیزی که راس ساعت ۱۰ صبح روز سیزده آبان در تمامی واحدهای آموزشی نواخته می‌شود.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مزار شهدا و برنامه‌های جدیدی نیز امسال همکاران در معاونت پرورشی تدارک دیدند به عنوان نمونه مناظره‌های دانش آموزی در سطح تلویزیون با موضوع نقش نوجوانان در ایجاد نظم نوین جهانی و برگزاری و اجرای مراسم پرچم در سطح مدارس داریم.

درویشی افزود: سیزده آبان امسال یک تلاقی با بحث آمریکا و صهیونیست دارد که یک ظلم برای مظلوم فلسطین ایجاد کردند را دارد، جوان و نوجوان ما باید متوجه این قضیه باشد که یک روزی همین دشمنان باز این مشکلات را برای جوانان ما ایجاد و مدارس ما را بمباران کردند.

وی ادامه داد: آنها بیمارستان‌های ما را بمباران کردند و هیچ وقت اینها را فراموش نخواهیم کرد، بنابراین جوان و نوجوان ما باید متوجه این قضایا شود و مددکار کسانی باشد که مورد ظلم قرار گرفتند.

دانش آموز پرشکوه‌تر از سنوات گذشته حضور خواهند یافت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ایلام در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز تجلی گاه هوشیاری و بیداری این قشر شریف جامعه اسلامی در نفی نظام بین المللی سلطه و تاکید بر عزت و استقلال ملی کشور است.

محمدرضا ولدبیگیان افزود: قطعاً امسال نیز دانش آموزان ما روز مبارزه با استکبار جهانی را پرشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کشور در گام دوم انقلاب برای رسیدن به پیشرفت‌ها نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دارد، روز سیزده آبان یک بستر مناسب برای بحث جهاد تبیین است و یک روز تاریخی که با هدف استکبارستیزی و تحقق فرهنگ ولایتمداری شکل گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: امروز وظیفه ما است که در این بستری که در نظم جدید در جهان با نسل آرمانی که دانش آموزان ما هستند به سمتی حرکت کنیم و تبیین گری و هندسه بدون تسلط آمریکا را ترسیم کنیم.

ولدبیگیان بیان کرد: این نسل، نسل ضد آمریکا است و احساس ما این است که در بحث تبیین به گونه‌ای باید شود که حضور و ظهور دانش آموزان ما در این ایام الله و در روز سیزده آبان نه دستوری بلکه به نوعی برانگیختگی در خود دانش آموز باشد.

وی ادامه داد: طرحی که در آموزش و پرورش انجام گرفت مسئله سیزده آبان را مختص همان روز ندانستیم به عنوان یک فرآیند این را نگاه کردیم و در برنامه ریزی ها این را لحاظ کردیم که دانش آموز به عنوان یک فرآیند این را نگاه کند و در روزهای متعددی ما به این مسئله بپردازیم.

وی گفت: از یکم آبان ماه هم مدارس کار خود را شروع کردند که خروجی آن را در روز سیزده آبان ببینیم.

وی بیان داشت: همچنین بحث حضور دانش آموزان در قالب گروه‌های سرود ۵۰۰ نفره در شهرستان‌ها و مناطق و مرکز استان را داریم که امیدواریم با اجرای خوب دانش آموزان که فطرت پاکی را دارند، اجرایی شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا