اقتصادی

۵ میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است

۵ میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است


به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس در کنفرانس ملی اقتصاد مسکن، انبوه سازی و معماری پایدار، با اشاره بر اینکه رهبر معظم انقلاب مجوز تأمین مالی از طریق صندوق توسعه ملی مسکن را داد، گفت: گفت: رهبر معظم انقلاب مجوز تأمین منبع مالی ۴ میلیون مسکن از طریق صندوق توسعه ملی مسکن را تأیید کرد و نیاز است تا روش‌های مدیریت منابع مالی در کشور مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه باید به سمت صنعتی‌سازی مسکن برای کاهش زمان ساخت حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس در کنفرانس ملی اقتصاد مسکن در ادامه تاکید کرد: هم‌اکنون در کشور نیازمند حداقل ۵ میلیون مسکن هستیم و همین طور در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده نیز نیازمند نوسازی و مقاوم سازی حدود ۱۱ میلیون مسکن هستیم و دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون مسکن را هدف‌گذاری کرده که ساخت ۴ میلیون واحد طی ۴ سال به ۵ هزار همت پول نیاز دارد که این رقم دو برابر بودجه عمومی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای تأسیس بنیاد مسکن برای تأمین مسکن محرومان بود در سال‌های ابتدایی انقلاب تقسیم مسکن بین آحاد مردم آغاز شد و ابتدا از ارائه زمین به خانواده‌های ١٠ نفره شروع شد و در سراسر کشور زمین به مردم توزیع می‌شد و هرچه پیش‌رفت طرح‌های جدید ارائه می‌شد.

وی موضوع صنعتی‌سازی مسکن را در کاهش زمان ساخت و کاهش قیمت تمام شده مؤثر دانست و گفت: در قالب برنامه هفتم توسعه باید سهم صنعتی سازی مسکن به ۱۵ درصد برسد. هدف‌گذاری دسترسی خانوارها به مسکن در مدت زمان ١٢ سال از موضوعات مهم در برنامه هفتم است در حالی که هم‌اکنون این رقم در ایران ٢٠ سال است و در برخی کشورها به یک سال می‌رسد. اصلاح واحدهای ناپایدار در بافت فرسوده از دیگر برنامه هفتم توسعه است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا