اقتصادی

احداث شهرک صنعتی چوب در خوزستان

احداث شهرک صنعتی چوب در خوزستان


به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه ضمن بازدید از نهالستان اکالیپتوس اهواز اظهار کرد: به منظور کنترل کانون ریزگردها در مناطق مختلف خوزستان مانند اهواز، ماهشهر، سوسنگرد، خسرج و… ضرورت داشت تا از مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

استاندار خوزستان گفت: هم اکنون مزارع چوب خوزستان در حال تکامل هستند تا علاوه بر کنترل کانون ریزگردها نیز شاهد بهبود هوای استان باشیم؛ البته تکمیل مزارع کشت درخت در استان، پشتوانه مطلوبی برای راه اندازی و فعال شدن واحدهای پایین دست صنعت چوب و تولید محصولات نهایی خواهد شد.

وی، چشم‌انداز طرح زراعت چوب در خوزستان را احداث شهرک صنعتی چوب عنوان کرد و گفت: این شهرک ضمن ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار برای کشاورزان و جوانان فارغ‌التحصیل صنایع مرتبط با آن نیز تقویت کننده تجارت خارجی کشور در حوزه صنعت چوب خواهد بود.

حسینی محراب یادآور شد: در این راستا روندی که برای تکمیل زنجیره تولید در استان برنامه‌ریزی شده شامل صنایع مختلف نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه فعال شدن صنایع پایین دستی استان و کاهش خام فروشی موجب کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی می‌شود، گفت: دولت برای تحقق این چشم‌انداز، حمایت‌های ویژه ای را از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در دستور کار دارد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا