استان ها

بازدید از موزه صارم السلطنه در ایام نوروز آماده شد

بازدید از موزه صارم السلطنه در ایام نوروز آماده شد

طیب امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه موزه صارم السلطنه شهرستان نمین یکی از بناهای تاریخی استان است اظهار کرد: این بنا مربوط به دوره مهرانی ها و متعلق به میر کاظم خان بوده است.

وی با بیان اینکه موزه صارم السلطنه در طول ایام نوروز آماده بازدید گردشگران عزیز است افزود: موزه صارم السلطنه در بهمن ماه ۱۳۸۷ توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و به عنوان موزه شهرستان نمین مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان نمین افزود: در تنها موزه شهرستان نمین آثار تاریخی چون «پیکان های مفرغی»، سکه‌های مربوط به قرون ۴ تا ۹ ه ق «دوران آق قویونلوها و قره قویونلوها»، مخزن «باروت» مخصوص تفنگ متعلق به دوره «زندیه»، اسناد و کتب خطی مربوط به دوره «تیموری»، اشیاء به دست آمده از خود بنا و اشیاء مربوط به دوره صفویه به نمایش گذاشته شده است.

بازدید از موزه صارم السلطنه در ایام نوروز آماده شد

وی با تاکید بر اینکه در جوار صارم السلطنه مسجد جامع قدیمی شهر قرار گرفته است، افزود: بازار قدیمی شهر نمین در جوار رودخانه نمین چای و در نزدیکی موزه صارم السلطنه قرار دارد.

امینی با اشاره به آثار باستانی شهرستان نمین به موزه نمین محدود نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از آثار تاریخی شهرستان نمین بقعه تاریخی شیخ بدرالدین است که در داخل شهر نمین قرار دارد محققان شهرستان نمین تاریخ زندگی شیخ را در قرن هفتم هجری عنوان می‌کنند.

فرماندار نمین به پیکره سنگی «باباداوود» معروف به «ابوالهول» در شهر عنبران اشاره کرد و گفت: مقبره «بابا روشن» در دو کیلومتری روستای «خشه حیران» و مقبره «پیرلنگ» در روستای «ننه کران» از جمله آثار تاریخی شهرستان نمین هستند.

امینی یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان نمین را عنبران علیا عنوان کرد و افزود: روستای عنبران علیا در نقطه صفر مرزی قرار دارد و با اقامتگاه‌های بومی گردی آماده پذیرایی از مهمانان است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا