اقتصادی

مصرف آب در همه حوزه‌ها مدیریت شود/ استان سمنان تشنه‌تر از همیشه


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلی ضمن اشاره به بروز تنش آبی در استان بیان کرد: همزمان با گرم شدن هوا، استان سمنان با تنش آبی شدیدی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان خواستاریم تا در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهند افزود: در کنار این موضوع یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد، صرفه جویی در مصرف آب است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استان امروز تشنه‌تر از همیشه است، گفت: امید است که دولت مردان طرح‌های تأمین آب پایدار برای مردم استان را به صورت جدی دنبال کنند و لذا یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد، مدیریت مصرف آب در همه حوزه‌ها همچون کشاورزی، صنعت و شُرب است.

مطیعی در ادامه به سالروز ارتحال امام (ره) اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام برنامه‌هایی در استان برگزار می‌شود که معرفی شخصیت و منش امام خمینی (ره) برای جوانان از سوی برنامه ریزان این قبیل برنامه‌ها، مورد لحاظ قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید امام (ره) را به نسل امروز شناساند، افزود: شجاعت و ظلم‌ستیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در تبیین شخصیت امام خمینی (ره) باید به آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خیلی از دشمنان تلاش کردند که بعد از ارتحال امام (ره) وضعیت ایران را بحرانی جلوه دهند، گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر امام و بیعت با جانشین ایشان، فتنه‌ها را خنثی کرد.

مطیعی همچنین خواستار توجه به موضوع اجاره نشینی در شهرهای استان شد و گفت: مستأجران امروز در تنگناهای شدید مالی هستند و انتظار می‌رود قانونی در این بخش در حمایت از این قشر مصوب شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا