اقتصادی

عرضه ارز اربعین به زائران در بانک‌ها سرعت بگیرد

عرضه ارز اربعین به زائران در بانک‌ها سرعت بگیرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در توزیع و عرضه ارز اربعین گفت: بانک‌ها با برنامه‌ریزی مدون ضمن عرضه ارز اربعین به نحوه مناسب، از ایجاد صف و ازدحام در شعب در این خصوص جلوگیری و بسترهای بانکداری الکترونیک را در این زمینه به خدمت گیرند.

وی که در جلسه دوره‌ای ماهانه با مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در بانک مرکزی سخن می‌گفت با اشاره به تعیین ۶ بانک عامل سپه، ملی، تجارت، پست بانک، صادرات و پارسیان به منظور عرضه ارز اربعین تاکید کرد: در بخشنامه اخیر بانک مرکزی به این بانک‌ها تکلیف شده است که شعب کشیک آنها تا ساعت ۱۸ عصر روزهای هفته نسبت به فروش حضوری ارز اربعین اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: خدمت رسانی صرافی‌های بانکی به مردم و تجار و لزوم نظارت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بر آنها در پیشبرد برنامه‌های در دسترس، موضوعی مهم است که حتماً باید در دستور کار باشد.

فرزین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقشه راه بانک مرکزی برای دستیابی به اهداف تعیین شده گفت: کنترل و مدیریت نقدینگی، مدیریت بازار ارز، تنظیم‌گری و تقویت نظارت و تقویت حکمرانی بانک مرکزی در حوزه ریال، ارز و اعتبار، تنظیم مناسبات مالی دولت و نظام بانکی و بهبود انتظارات و سیاست ارتباطی محورهای این نقشه راه است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در مهرماه سال ۱۴۰۰ با حدود ۱۵ درصد کاهش، در پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ به ۲۷.۵ درصد رسیده است. برنامه‌ریزی ما در سال جاری رساندن این عدد به ۲۵ درصد است که البته نرخ رشد نقدینگی نیز در ۳ ماه نخست امسال ۳.۹ درصد بوده است.

فرزین همچنین با اشاره به رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ که به ترتیب ۴.۴ درصد و ۴ درصد بوده است گفت: با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی، قدم‌های مهمی به سمت مهار تورم، کنترل رشد نقدینگی و بسترسازی رشد تولید برداشته شده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از ارائه گزارش‌های معاونین اقتصادی و فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها نیز به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه موضوعات مختلف شبکه بانکی پرداختند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا