دولت موانع برقیسازی را از سر راه شهرداری تهران بردارد
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد مرحوم مهدی علیرضایی، اظهار کرد: بنده جز خوبی و تلاش برای انجام رسالت خبرنگاری، چیزی از ایشان ندیدم و با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم بود.
وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: کاهش دو درجهای دما و ضرورت سوخت رسانی به تمام خانوادهها جای تقدیر دارد اما این مسئله باید مدنظر تمام نهادها و تمام اقشار مردمی باشد. در هر صورت باید در این مورد از رئیس جمهور تشکر کرد و مدیریت شهری نیز به این موضوع میپیوندد.
صادقی با بیان اینکه در کشور ما اقداماتی انجام و یا جلوی آن گرفته میشود، خاطرنشان کرد: سالهاست که آلودگی هوا و ترافیک به عنوان معضلات اصلی نه تنها در تهران بلکه دیگر شهرها نیز مطرح است و اگر ترافیک حل و فصل شود ناترازی انرژی به حد زیادی کاهش مییابد اما با کج سلیقگیها موانعی برای زندگی با کیفیت مردم ایجاد میشود.
وی با اعلام اینکه برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول از جمله درگیریها در سالهای اخیر است، تصریح کرد: این موضوع از سوی دولت نادیده گرفته میشود؛ در حالیکه عدم برگزاری نمایشگاهها در این فضا منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا میشود.
صادقی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره تلاش زیادی انجام داده که ناوگان حمل و نقل عمومی را برقی سازی کند، یادآور شد: میطلبد که دولت آقای پزشکیان نیز دین خود را به مردم ادا کند و موانع واردات این وسایل حمل و نقل عمومی برطرف شود.
وی با تأکید بر موضوع انتقال پایتخت به عنوان یک راه حل برای کاهش آلودگی هوا، گفت: این موضوع در شرایط امروز جامعه امکان پذیر نیست و هزینههای هنگفتی دارد و پیشنهاد ما این است که بخشی از این هزینه را در اختیار شهرداری قرار دهند تا صرف خرید وسایل حمل و نقل عمومی پاک شود.
صادقی با اشاره به تردد سه میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، یادآور شد: عدم حمایت دولت باعث شده برقی سازی موتورسیکلتها که از سوی شهرداری دنبال شد، به نتیجه نرسد.
وی با بیان اینکه مترو نیازمند ورود واگنهای جدید است، تصریح کرد: واردات واگن نیز نیازمند مشارکت دولت است و به رئیس جمهور پیشنهاد میدهیم که سهم دولت از توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران و شهرداری سایر کلانشهرها پرداخت شود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: تعداد موتورسیکلتها از خودروها در تهران بیشتر افزایش یافته و تعداد خودروها چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه و تعداد موتورسیکلتها چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه است که بخش عمدهای از این دستگاهها آلاینده هستند.