استان ها

فرهنگ دفاع مقدس در جان و نهاد ملت ایران نهادینه شد

فرهنگ دفاع مقدس در جان و نهاد ملت ایران نهادینه شد


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری عصر امروز شنبه در نشست شورای اداری خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: اندیشه ناب و اسلامی هفته وحدت، سال‌ها قبل از انقلاب، توسط فکر پویا مقام معظم رهبری مطرح شد، زمانی که حضرت آقا در سیستان و بلوچستان تبعید بودند، مسئله وحدت را مطرح کرده که مورد استقبال علمای اهل شیعه و سنت سیستان و بلوچستان قرار گرفت؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آقا این پیشنهاد را خدمت حضرت امام مطرح فرمودند که ایشان از این مسئله استقبال کرده و هفته وحدت رسماً جنبه جهانی به خود گرفت.

وی افزود: اگرچه نمی‌توانیم بگوییم حضرت امام و مقام معظم رهبری که علم‌داران اصلی وحدت اسلامی هستند به همه اهداف خود رسیده‌اند اما همه موانعی را که دشمنان اسلام برای جلوگیری از پیشرفت رهبری ایجاد کرده بودند، شکست خورد؛ مثلاً جریان وهابیت یکی از موانع جدی وحدت اسلامی بود که این جریان سرش به سنگ خورد و وهابیت حتی در مرکز خودش که عربستان است به ورشکستگی رسید به طوری که اکنون حاکمان عربستان به شدت جلوی نفوذ و ترقی وهابیت را می‌گیرند زیرا جز بدبختی و حقارت چیزی را نه تنها برای اسلام بلکه برای عربستان هم باقی نمی‌گذارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شکست داعش از افتخارات به نام محور مقاومت اسلامی و در رأس آن سرداران، پاسداران و سربازان امام زمان (عج) که حاج قاسم در رأس آنها بود به ثبت رسید.

وی در خصوص هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و فرهنگ آن در جان و نهاد ملت ایران نهادینه شده و امکان گسست آن وجود ندارد، در واقع هفته دفاع مقدس در یک هفته خلاصه نمی‌شود و تمام شدنی نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران به برکت فرهنگ دفاع مقدس مدارج پیشرفت و ترقی را در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه‌های دفاعی طی کرده و توانسته در ردیف کشورهای برتر جهان علمی قرار گیرد؛ این مسئله نشان از آن دارد که فرهنگ دفاع مقدس کارش را انجام داده و انسان‌های فکور و پویا را تربیت کرده است.

آیت الله حیدری عنوان کرد: دفاع مقدس الگوی برتر مدیریتی را به ما یاد داد و آن این بود که الگوی مدیریت کلاسیک متأثر از غرب زده‌ها را باید کنار گذاشت و الگوی نو و متعالی جهادی و انقلابی را جایگزین کرد که امیدوار هستیم این الگو در همه عرصه‌ها پیاده شود.

وی افزود: در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و غیر دفاعی کمبودهایی داشته و داریم که نتیجه نبود حاکمیت این الگوی مدیریتی در این بخش خواهد بود، تنها راه حرکت و پیشرفت این است که مدیران اجرایی راه را برای مدیریت انقلابی و جهادی باز کنند وگرنه هرگز نمی‌توانیم مملکت را پا به پای الگوی دفاعی‌مان اداره کنیم، البته برکت دولت سیزدهم این راهگشایی انجام شده و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه داریم امید را ابتدا در خودمان و بعد در جامعه تلقین کنیم، تصریح کرد: تلقین به معنای تلقین کاذب نیست بلکه این واقعیت‌ها وجود دارد، بنابراین نباید اجازه دهیم دشمنان ایران و اسلام روحیه ناامیدی را در دل جوان‌های ما القا کنند؛ لذا تقاضای بنده و همه دلسوزان انقلاب و ایران این است که مدیران پیشرفت‌های حاصل شده را به سمع و نظر مردم برسانند و تنها محدود به جمع مدیران اداری نباشد.

اعلام مشکلات خوزستان به رئیس جمهور

آیت الله حیدری گفت: اگرچه ما مسئولیت اجرایی نداریم ولی از آنجا که مسئولیت داریم در کنار مدیران اجرایی، صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم، در این راستا هفته گذشته در اجلاسیه خبرگان رهبری مسائل و مشکلات خوزستان را که هنوز حل نشده‌اند در حضور رئیس جمهور مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: موضوع زمین‌های وقفی در برخی شهرستان‌ها مثل رامشیر، رامهرمز، ماهشهر و بهبهان که متوقف بر این بوده تا در جلسه سران قوا مانعشان برداشته شود به رئیس جمهور گفته شد و ایشان قول دادند که در جلسه سران قوا موضوع را مطرح کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پروژه آبرسانی فدک در شمال خوزستان شامل ایذه، باغملک، دزپارت و هفتکل که آغاز شده به دلیل بودجه متوقف است که در این خصوص هم از رئیس جمهور تقاضا کردیم تا به مسئله رسیدگی کند.

آیت الله حیدری اظهار کرد: مسئله پیچیده کرخه را که مربوط به استان‌های بالادستی است، با رئیس جمهور در میان گذاشتیم و ایشان قول دادند تا در خصوص حل مشکل کرخه پیگیری داشته باشند.

وی، موضوع دیگر را تصفیه خانه اهواز اعلام و عنوان کرد: به رئیس جمهور اعلام کردیم کاری که انجام دادید کارستان بود اما هلاوت و شیرینی آب به دهان مردم اهواز کوت عبدالله و ملاثانی نرسیده و آن هم به خاطر تصفیه خانه‌های فرسوده و قدیمی است که ایشان قول دادند در این زمینه نیز کمک کنند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا