سیاسی

هم‌افزایی همسایگان تنها راه‌حل مسایل منطقه و تامین منافع جمعی است

هم‌افزایی همسایگان تنها راه‌حل مسایل منطقه و تامین منافع جمعی است


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت با تسلیت مجدد درگذشت امیر فقید کویت و تبریک منصب جدید به شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» و آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه انسجام، همکاری و هم‌افزایی همسایگان تنها راه‌حل مسایل منطقه و تأمین منافع جمعی است، دخالت بیگانگان در منطقه را مشکل‌آفرین دانست.

رییسی در ادامه موضوع فلسطین را اساسی‌ترین مساله منطقه و جهان دانست و ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت کویت از حقوق حقه ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین آماده همکاری با دیگر کشورها است.

شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی رییس جمهور با دولت و ملت کویت، جمهوری اسلامی ایران را دوستی مطمئن برای کویت و شریکی مؤثر در آبادانی و پیشرفت این کشور دانست.

امیر کویت همچنین با بیان اینکه از نظر دولت کویت همکاری‌های منطقه‌ای راه‌حل مؤثر برای حل مشکلات موجود منطقه و تحقق منافع جمعی است، مواضع دولت و ملت کویت را نسبت به احقاق حقوق حقه ملت فلسطین ثابت و غیرقابل تغییر دانست و اظهار امیدواری کرد که مشکلات با همکاری ملت‌های منطقه هر چه سریع‌تر برطرف شده و صلح، ثبات و امنیت در سراسر منطقه برقرار شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا