اخبار سربازی و نظام وظیفه

دارپا شنل نامرئی برای سربازان آمریکایی می سازد


به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، این ماده جایگزین فسفر سفید می شود که باعث سوختگی گوشت بدن انسان می شود.

ابزار جنگی جدید هنوز در مراحل اولیه توسعه است اما دود مذکور شامل نوعی اسپری آئروسل مایع یا ماده ای مهندسی شده است. البته دارپا اعلام کرده شنل نامرئی مذکور به شیوه هایی خاص به کار برده می شود تا از میان دود قابلیت دید یک طرفه وجود داشته باشد.

ارتش آمریکا هم اکنون از فسفر سفید برای ایجاد یک نمایشگر از جنس دود ایجاد می کند اما این ماده در صورت تماس با پوست سوختگی های شدیدی ایجاد می کند که ممکن است تا ۸ ساعت پابرجا بمانند. به همین دلیل ماده مذکور برای سربازان آمریکایی و شهروندانی که در میانه آتش متقابل گیر افتاده اند، خطرناک است.

شنل نامرئی جدید دارپا نه تنها در صورت تماس آسیبی ایجاد نمی کند بلکه تنفس آن نیز خطرناک نیست. برای استفاده از شنل های نامرئی فعلی سربازان باید ماسک های تنفسی خاصی در میدان جنگ استفاده کنند.

این برنامه که CV نام گرفته در جولای ۲۰۲۲ میلادی آغاز شده و قرار است طی ۵۴ ماه آینده ادامه یابد. دارپا چند دانشگاه آمریکایی را برای تحقیق، توسعه و آزمایش مواد نامرئی کننده مورد نظر را انتخاب کرده است.

این روند شامل تولید چند ماده نامرئی کننده متشکل از ذرات متعدد با ویژگی‌های مناسب، ذرات قابل تنظیم و نشان دادن قابلیت‌های دید غیر متقارن و نامتقارن در محیط آزمایشگاهی و میدانی است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا