اعلام قیمت میوه و آجیل یلدا در میادین ترهبار تهران/ تأمین محصولات پرمصرف و فروش آنلاین در شب یلدا
به گزارش ایسنا، مهدی بختیاری زاده در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات این سازمان برای شب یلدا، اظهار کرد: همکاران ما در روزهای سرد و در روزهای آلودگی در حال فعالیت هستند و در این ایام کارشان هم بیشتر است. در سه چهار روز منتهی به شب یلدا بازارها شلوغ تر خواهد بود و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در روز جمعه تا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه فعال خواهند بود و این را باید بگوییم که تا زمانی که مردم حضور دارند، بازارها تعطیل نخواهد شد.
وی ادامه داد: تمهیدات خوبی اندیشیده شده است. ما دغدغه کمبودی در این ایام نخواهیم داشت و محصولات پرمصرف شب یلدا تأمین شده است و به اندازه کافی محصولات مورد نیاز موجود است و تغییر قیمتی نخواهیم داشت و قیمت ثابت خواهد ماند. با توجه به برنامهریزی انجام شده قیمتهای اعلام شده تا روز مادر نیز همان قیمت کارشناسی گذشته خواهد بود و سعی میشود کیفیت رعایت شود.
پوشش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بازار محصولات تهران در حوزه میوه و ترهبار
بختیاری زاده عنوان کرد: اگر جایی دیده شود که کیفیت مطابق دستورالعمل نیست، با آن برخورد خواهد شد. مردم هم باید کمک دهند و از راههای ارتباطی گزارشات لازم را به ما ارائه دهند و از طریق کیو آر کدی که وجود دارد اطلاعات را گزارش دهند. سازمان میادین میوه و تره بار بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از بازار محصولات تهران در حوزه میوه و ترهبار را پوشش خواهد داد.
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره کمبود میوه در ساعات آخر روز و ارائه خدمات در میادین میوه و ترهبار و پایین آمدن کیفیت در این ساعات نیز گفت: نظارتها در میادین به صورت مستمر است و در ایام شب یلدا و ایام خاص دیگر، تشدید خواهد شد. پایین آمدن کیفیت در ساعات آخر وقت طبیعی است و شاید افت کیفیت اتفاق بیفتد. دستورالعمل داریم که در یک ساعت آخر قیمتها باید حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند تا مصرف کننده بتواند با قیمت پایینتر خرید کند.
توزیع ویژه گوشت مرغ و گوشت قرمز در شب یلدا
وی درباره توزیع ویژه گوشت مرغ و گوشت قرمز در شب یلدا نیز اظهار کرد: گوشت مرغ در تمام میادین در حال عرضه است و مشکلی در این خصوص نداریم. مشکلی در توزیع گوشت قرمز داشتیم که برای این ایام مشکلات حل شده است و انشاءالله به اندازه کافی گوشت قرمز عرضه میشود و کمبودی احساس نخواهد شد.
رئیس سازمان میادین میوه و ترهبار تهران در مورد واردات گوشت قرمز گفت: در برخی مواقع واردات به مشکلات خاص میخورد اما تصمیم ممنوعیت ورود گوشت در وزارت جهاد کشاورزی گرفته شده بود و این سیاست وزارت جهاد بود که گوشت در شرکتها مورد دسته بندی قرار بگیرد. البته این روال برگشت و از امروز در خدمت مردم هستیم و گوشت تنظیم بازار را عرضه میکنیم.
بختیاری زاده درباره فروش آنلاین در شب یلدا عنوان کرد: فروش مجازی در سامانه شهرزاد ماههاست که وجود دارد و در حوزههای میوه و ترهبار و کالاهای اساسی عرضه میشود.
افتتاح بازارهای جدید میوه و ترهبار در تهران؛ اوایل بهمن ماه
۵۳ درصد از بازارهای میوه و ترهبار از خط انقلاب به پایین است
وی درباره توسعه بازارهای میوه و ترهبار در تهران با بیان اینکه تعدادی از این بازارهای میوه و ترهبار افتتاح شده است و تعدادی هم در حال ساخت هستند، گفت: در اوایل بهمن ماه افتتاح بازارها را خواهیم داشت و بازارهایی با شکل و شمایل ویژهتر هستند که فضا مفیدتر باشد. اکثر توسعه بازارها در جنوب شهر است و در حال حاضر ۵۳ درصد از بازارهای میوه و ترهبار از خط انقلاب به پایین است و ۴۷ درصد خط انقلاب به بالاست. در برخی از محلات کمبود بازار داریم و در تلاش تأمین زمین مناسب هستیم که کار را توسعه دهیم. میخواهیم در هر محله با فاصله یک کیلومتر از بازار قبلی یک بازار جدید میوه و ترهبار را تأسیس کنیم.
اعلام قیمت میوه و آجیل یلدا در میادین ترهبار تهران
بختیاری زاده با اشاره به قیمت گذاری محصولات گفت: در کمیته نرخ گذاری میادین میوه و ترهبار با حضور دستگاههای مختلفی کار کارشناسی صورت میگیرد تا هم مصرف کننده ضرر نبیند و هم تولید کننده آسیب نبیند. که برای شب یلدا هندوانه هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان، انار هر کیلوگرم ۳۷ هزار تومان، آجیل شیرین هر کیلو گرم ۴۰۷ هزار تومان و آجیل شور نیز هر کیلوگرم ۴۲۲ هزار تومان خواهد بود و خدا را شکر قیمتها هم مطلوب است. اگر تخلفی در قیمتها وجود داشته باشد، بازرس قطعا برخورد خواهد کرد.
رئیس سازمان میادین میوه و ترهبار تهران درباره توسعه نامتوازن میادین میوه و ترهبار در برخی از مناطق تهران نیز بیان کرد: بارگذاری زمینهای تملک شده متعلق به خدمات شهری شهرداری است و شهرداری زمین را معرفی میکند و این زمین در کمیتهای بررسی میشود و طبق نیاز مردم منطقه و شرایط مختلف دیگر با دریافت امتیاز لازم به ساخت بازار میرسد. مثلا بازار شهید گمنام در مقابل وزارت کشور به خاطر نیاز مردم بود و با بازار جلال آل احمد یک کیلومتر فاصله دارد و در دسترس بودن بازار برای هر محله بسیار مهم بود.
به گفته بختیاری زاده، استقبال خیلی ویژهای نیز از بازار شهید گمنام شده و سعی ما این است که حداقل یک کیلومتر هوایی فاصله بین دو بازار باشد.
وی درباره طراحی بازارهای جدید نیز عنوان کرد: سبک و سیاق و معماری بازارهای جدید به شکلی است که بتوانیم کارکرد فرهنگی و اجتماعی را احیا کنیم. از نظر کارکرد فرهنگی هم سعی کردیم تا برنامههای فرهنگی و برنامههایی که شور و شعف ایجاد کند را در بازارها پیاده سازی کنیم. همچنین در این ایام سعی داریم فضای فرهنگی خوبی را داشته باشیم تا مردم با شادی و نشاط بیشتری در بازار حضور داشته باشند.
تست فشار خون و چکابهای سرپایی در بعضی از بازارهای ترهبار شهرداری تهران
نظارت کارشناسان سلامت از محصولات بازارهای ترهبار
بختیاری زاده درباره تستهای پزشکی که در بازارهای میادین از مردم گرفته میشود نیز عنوان کرد: با کمک شرکت شهر سالم و معاونت و فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، خدماتی از قبیل تست فشار خون و چکابهای سرپایی در بعضی از بازارها اجرا شده است و برای سازمان ما علاوه به سلامت محصول، سلامت مردم هم مهم هستند. ما با همکاری جهاد دانشگاهی آزمایشهای مختلفی از محصولات میگیریم و کارشناسان سلامت هم کار نظارت از بازارها را به عهده دارند و ما جزو معدود سازمانهایی هستیم که در حوزه سلامت محصولات آزمایشهای مستمر داریم.
وی اضافه کرد: طبق آمار رسمی بانک مرکزی در مقایسه قیمتهای بازارهای میوه و ترهبار و بازارهای سطح شهر، ۵۱ درصد در حوزه میوه و ترهبار، ۶۳ درصد در حوزه گوشت، ۲۰ درصد در حوزه حبوبات و ۱۰ درصد در حوزه قند و شکر و کالاهای اساسی در این میادین نسبت به میانگین سطح شهر تهران اختلاف قیمت وجود دارد.
تخفیف ۲۰ درصدی محصولات میادین ترهبار شهرداری تهران برای روز مادر
بختیاری زاده گفت: به مناسبت روز مادر نیز فروشگاههای بازرگانی سازمان میادین در اقلام مورد مصرف خانوار تا ۲۰ درصد تا ۵ دی ماه تخفیف اعمال شده است.
وی درباره نظارت سازمان تعزیرات از محصولات میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران نیز بیان کرد: اعضای تعزیرات نمایندهشان در کمیته نرخ گذاری حضور دارند و همکاری خوبی انجام میشود. انشاءالله بتوانیم شاهد این باشیم بازارهای بیرون هم کنترل شوند.
انتهای پیام