روز هفتم

افزایش دوبرابری بازدیدکنندگان در جشنواره ها


همشهری – نیلوفر ذوالفقاری: ودود صمدی، مدیر اداره تجاری‌سازی و درآمدزایی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و مسئول برگزاری جشنواره‌ها در باغ ملی گیاه‌شناسی، از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در این باغ می‌گوید.

جشنواره‌های بهاره و پاییزه

هشتمین بار است که جشنواره گل‌های داوودی در غربی‌ترین نقطه تهران برپا می‌شود. صمدی می‌گوید: «باغ ملی گیاه‌شناسی به تناسب شرایط آب و هوایی و میزان حضور بازدیدکنندگان در باغ، برنامه‌های جنبی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. هدف اصلی از برگزاری جشنواره‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی بازارچه‌های مناسبتی و افزایش جذابیت باغ برای بازدیدکنندگان است.» آن‌طور که صمدی می‌گوید ۲ بار در سال، در بهار و پاییز هر بار به مدت ۳ ماه جشنواره‌ای در باغ ملی گیاه‌شناسی برپا می‌شود. او می‌گوید: «هر بهار جشنواره گلاب‌گیری و هر پاییز جشنواره گل‌های داوودی برپا می شود. آمارها می‌گوید تعداد بازدیدکنندگان از باغ در زمان برگزاری جشنواره‌ها ۲ برابر می‌شود. گروه‌های گردشگری و مدارس هم در این زمان بیشتر به باغ مراجعه می‌کنند.» البته در ماه‌های مختلف سال، برخی جشنواره‌های تخصصی هم مثل جشنواره گیاهان دارویی یا محصولات ارگانیک، برای فعالان این عرصه در باغ ملی گیاه‌شناسی برپا می‌شود.

افزایش دوبرابری بازدیدکنندگان در جشنواره ها

برنامه‌های شاد برای کودکان

آن‌طور که صمدی می‌گوید هرچند برپایی بازارچه و نمایشگاه محصولات محلی یکی از بخش‌های جانبی جشنواره‌هاست، اما هدف برگزارکنندگان تنها ایجاد غرفه‌های فروش محصولات نبوده است. او می‌گوید:‌ «هدف ما این است که سوغات شهرهای مختلف را به مردم معرفی کنیم. آشنایی با هنر دست اهالی استان‌ها هم یکی دیگر از اهداف ما از برپایی نمایشگاه است. کیفیت و قیمت محصولات هم به طور مرتب کنترل می‌شود.» اجرای موسیقی و رقص‌های محلی و حضور مجریان برنامه‌های کودک برای اجرای برنامه‌های شاد، برنامه‌هایی هستند که آخر هفته‌ها در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

افزایش دوبرابری بازدیدکنندگان در جشنواره ها



منبع:همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا