سیاسی

بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مشمول متناسب‌سازی حقوق شدند

بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مشمول متناسب‌سازی حقوق شدند


جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبات عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه عصر امروز خود دولت را مکلف کرد تا بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد.

وی ادامه داد: قرار شد از طریق این منبع درآمدی، تمام بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، حقوقشان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب‌سازی شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: بر این اساس، کمیسیون تلفیق موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، در ۳ سال نخست برنامه هفتم توسعه، موضوع رسیدن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان به تصویب رسید، به این صورت که در سال نخست اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان ۴۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال سوم نیز ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغل همتراز خود برسد.

گفتنی است، این مصوبه در صورتی اجرایی می‌شود که در صحن مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد و از سوی شورای نگهبان تأیید شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا