اجتماعی > آموزش و پرورش

برنامه‌ریزی برای گنجاندن هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی



مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هدایت تحصیلی بر اساس چهار عامل انجام می‌شود، اظهارکرد: این عوامل شامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکان اجرا است که سالانه و بر اساس برنامه درسی ملی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جلساتی با معاونت پرورشی و فرهنگی برای شناسایی و رفع آسیب‌های احتمالی شناسایی برگزار شده است، افزود: با این کار هدایت تحصیلی مناسبی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای برگزاری امتحانات نهایی، کاهش نابرابری آموزشی، توسعه هوش مصنوعی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آمادگی کامل دارد، ادامه داد: با اجرای این برنامه‌ها، شاهد ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در سراسر کشور هستیم.

آذرکیش با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای گنجاندن این موضوع در برنامه‌های درسی در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه سند ملی هوش مصنوعی تکالیفی را برای دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش تعیین کرده است، افزود: کارگروه‌هایی در شورای عالی آموزش و پرورش برای به‌روزرسانی محتواهای آموزشی تشکیل می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از این کار را استفاده دانش‌آموزان از ابزارهای هوش مصنوعی عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان بتوانند خودشان این ابزارها را بسازند و مهارت تفکر الگوریتمی و برنامه‌نویسی در آن‌ها تقویت شود.
انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا