سیاسی

جمهوری آذربایجان درسیاست همسایگی ایران از جایگاه مهمی برخورداراست

جمهوری آذربایجان درسیاست همسایگی ایران از جایگاه مهمی برخورداراست


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده، با جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار با همتای آذربایجانی گفت، جمهوری آذربایجان در سیاست همسایگی ایران از جایگاه مهمی برخوردار است و دو ملت فراتر از پیوندهای همسایگی و تاریخی، دارای پیوندهای خویشاوندی هستند.

امیرعبداللهیان با تبریک مجدد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر سرزمین های جمهوری آذربایجان، از روند توسعه روابط دوجانبه ابراز رضایت کرد.

وی گفت خوشبختانه صفحه جدیدی در روابط دو کشور باز شده که برای دو ملت امید بخش است و فرصت‌های زیادی پیش روی دو کشور برای همکاری‌های مفید متقابل وجود دارد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست کشورمان برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در تمام زمینه‌ها، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی اجلاس آتی کمیسیون مشترک دو کشور در تهران را در تاریخ مورد توافق اعلام داشت.

وی ابراز خرسندی کرد که در چارچوب توافق دو رییس جمهور، همکاری ها در زمینه های مورد توافق بخوبی پیش می رود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر اهمیت تلاش و اقدام مشترک برای فعال‌تر کردن ساختارهای چندجانبه منطقه ای در مسیر منافع مشترک کشورهای منطقه تاکید کرد.

بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مشورتهای مستمر دوجانبه با همتای ایرانی را مفید و سازنده توصیف کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تبریک رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری کشورش گفت، سیاست کشورش داشتن روابط ممتاز با همسایگان است و در این میان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و آذربایجان مصمم به توسعه روابط با ایران است.

بایرامف با اشاره به پیشرفت اجرای برخی پروژه های مشترک، اظهار امیدواری کرد این پروژه ها در چارچوب زمانبندی انجام شده در سریعترین زمان ممکن اجرا و افتتاح شوند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور، بر آمادگی آذربایجان برای تقویت همکاری ها در کریدور ترانزیتی شمال جنوب تاکید کرد.

وزیر خارجه آذربایجان با اظهار خرسندی از روند کار کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و تاکید بر نقش آن در توسعه روابط دوجانبه، اظهار امیدواری کرد که اجلاس آتی با موفقیت در تهران برگزار شود.

طرفین در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و مسئله فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا