سیاسی

عاشورا روز تجدید عهد با عترت پیامبر (ص) و تمسک به قرآن کریم است

عاشورا روز تجدید عهد با عترت پیامبر (ص) و تمسک به قرآن کریم است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که مقارن با روز عاشورا بود، گفت: روز عاشورا روز تجدید عهد، تمسک به قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) است.

وی افزود: امروز روز عجیبی است. روز عاشورا با روز جمعه مقارن شده است. روز عاشورا روز تجدید عهد با ولی زمان برای زمینه سازی ظهور امام عصر عجل الله تعالی شریف است.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه با اشاره به هتک حرمت قرآن در اروپا اظهار داشت: این رفتار و جسارت‌هایی که نسبت به قرآن کریم انجام شد خیال باطلی است و اگر دشمنان خواستند دو قطبی ایجاد کنند کور خوانده و موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر دشمنان می‌خواستند اسلام هراسی را ترویج کنند باعث هراس بیشتر خود در منطقه خودشان و سایر جهان خواهند شد. اگر خواستند با این اعمال مظلومیت مردم فلسطین را تحت شعاع قرار دهند، خفت و خواری و زوال خود را سرعت می‌دهند و باز کور خواندند.

خطیب نماز جمعه تهران با توجه به تقارن عاشورای حسینی با روز جمعه بیان داشت: در ظهر عاشورا برای نماز آمده‌ایم و از امام زمانمان بخواهیم که برای ما دعا کنند. ما امروز به نماز جمعه آمدیم تا اقتدا کنیم به آن سنت الهی که اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر عاشورا آن نماز عجیب را برپا کردند لذا دوستان امام حسین (ع) باید حواسشان را به نماز و اول وقت بودن آن باشد.

وی افزود: امام حسین علیه السلام با نماز روز عاشورا به همه ما و به همه دوستانش تا روز قیامت پیام می‌دهد که برای نماز باید سرمایه‌گذاری، فرصت‌سازی و برنامه‌ریزی کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا از دشمنان درخواست کرد تا وقت نماز خواندن را بدهند، اما آنها این کار را نپذیرفتند و امام فرمودند که شیطان بر آنها غلبه کرده است که حتی وقت نماز را نمی‌خواهند بدهند. بعد از آن دو تن از یاران امام حسین (ع) در پیش روی ایشان ایستادند تا نقش حفاظتی امام را ایفا کنند یاران حضرت تیرها را ابتدا با دست و سپر و سپس با صورت گلو و بدن خود می‌گرفتند تا به امام برخورد نکند. امام نمازشان را سریع خواندند و طول نکشید اما ۱۳ تیر به یکی از یاران حضرت اصابت کرده بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پیام امام حسین (ع) با این نماز به همه بشریت برای انجام مراسم بندگی در ساحت قدس ربوبی صادر شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز عاشورا اذعان داشت: ملت گرامی و شریف و عزیز ایران ملت‌های مؤمن و ارادتمند به اهل بیت در اقصی نقاط عالم مشغول تعظیم یکی از بزرگترین شعائر الهی هستند و این‌ها نشانه است. این برنامه‌ها، تکیه‌ها، هیئت‌ها، روضه‌ها و این به سر و سینه زدن‌ها و زنجیر زدن‌ها همه نشانه است. هر کس به زبانی وصف اباعبدالله را گفته و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهد و این حکایت از ریشه‌های تقوایی دارد که خداوند تبارک و تعالی به ملت ما عنایت کرده است و باید قدر آن را دانست.

وی افزود: این ارادت ریشه در دل‌ها دارد و خداوند متعال آن‌را به دوستداران امام حسین (ع) عنایت کرده است و شاهدیم در مجالس حسینی هر سال بیشتر از سال قبل این شور برپاست و ان‌شاالله نام و یاد اباعبدالله و شهدای کربلا و این عرض ارادت‌ها روح را شستشو داده و طراوت و نشاط می‌بخشد و به معنویت و ایمان و عزت ما می‌افزاید و به جامعه ما وحدت بیشتری می‌دهد و زیر این پرچم دل‌ها دست‌ها و اندیشه‌ها به هم گره می‌خورد.

حاج علی اکبری گفت: اگر شیاطین وسوسه انگیزی کرده باشند، کید شیطان به برکت امام حسین (ع) و این عرض ارادت‌ها و دعای امام زمان (عج) برطرف خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این رفتاری که اخیراً نسبت به قرآن کریم انجام شد، این جسارت‌هایی که صورت گرفت خیال خامی است که موفق نخواهند شد. مگر آن روزی که خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند موفق شدند؟ بارها قبر اباعبدالله الحسین علیه السلام را با خاک یکسان کردند، اما مگر موفق شدند؟ دشمنان این همه بر علیه شعائر حسینی دست‌ها و پاها بریدند و راه‌های زیارتی را بستند اما مگر موفق شدند؟ حسین نور خداست؛ قرآن نور خداست و نور خدا ماندنی است و همه عالم را خواهد گرفت و این خفاشان شب‌پرست هستند که محکوم به زوال و فنا می‌باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده است، قوی‌ترین پاسخ‌ها را به این جماعت نابکار و نابخرد و کشورهای حامی آنها مخصوصاً دو کشور که در اروپا افتاده است، خواهد داد.

حاج علی اکبری با اشاره به برپایی اولین نماز جمعه در اول انقلاب متذکر شد: دیروز سالروز تأسیس نماز جمعه بود. ما نماز جمعه را از امام حسین (ع) هدیه گرفته‌ایم؛ چون نماز جمعه محصول انقلاب اسلامی ماست. انقلاب اسلامی این واجب فراموش شده را که قرن‌ها از آن محروم بودیم به ما برگرداند. این امر محصول قیام سیدالشهداست و حاصل خون اباعبدالله الحسین (ع) و امتداد قیام اوست. در واقع نماز جمعه ما هدیه مخصوص سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) به جامعه ماست و ما قدر آن را می‌دانیم و باید بیشتر بدانیم و آن را پررونق‌تر و باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم.

حاج علی اکبری با اشاره به آیت الله طالقانی گفت: یاد مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی می‌داریم که اولین نماز جمعه را اقامه کرد. همچنین یاد شهدای محراب و شهدای نماز جمعه و خادمان و همه کسانی که از عشاق نماز جمعه بودند را گرامی می‌داریم و ان‌شاالله این راه قوی‌تر از گذشته در میان ملت ما ادامه پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، اظهار داشت: سالروز عملیات مرصاد بود. این عملیات بزرگ را گرامی می‌داریم که درس عبرتی برای منافقین پست داده شد و با خون شهدای مظلوم این عملیات چه بلایی که بر سر منافقین آمد.

وی ادامه داد: آنها با به زمین ریختن خون شهدای بسیاری در این عملیات، مصداق رسوایی و ضرر در دنیا و آخرت شدند. این آوارگی و بیچارگی که اکنون دارند و انشاالله بیش از این آوارگی بر آنها نازل خواهد شد به‌همین دلیل است.

حاج علی اکبری با اشاره به وقوع انفجار تروریستی اخیر در دمشق تصریح کرد: وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق دل‌های مؤمنین و دوستداران حضرت زینب (س) را شکست. این رفتار مذبوحانه و ناجوانمردانه ما را دوباره به یاد مدافعین حرم و حاج قاسم عزیز و شهدای مدافع حرم انداخت. این کارهای کور هم به جایی نخواهد رسید. این حرم و این حریم هزاران هزار عاشق دلداده دارد که سر و جانشان را فدای حرمت این حرم‌ها خواهند کرد و آنها راه به جایی نخواهند برد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا