مدارس غیردولتی ظرفیت مناسبی برای تولید محتوای آموزشی و تربیتی دارند
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تولید محتواهای متنوع آموزشی و تربیتی در مجتمعهای غیردولتی، گفت: استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مؤسسان مدارس غیردولتی میتواند بسیار راهگشا باشد.
محمودزاده در جلسه شورای راهبردی، برنامهریزی و نظارت مرکزی این سازمان با بیان اینکه مدارس غیردولتی نباید در این مسیر منفعل عمل کنند، اظهار کرد: امر مدرسه داری یک فعالیت خطیر، حساس، آموزشی و فرهنگی است و بنابراین کسانی که قرار است به این بخش ورود کنند حتماً باید شرایط لازم علمی، فرهنگی و آموزشی را داشته باشند.
وی افزود: کسانی که دغدغههای آموزشی و پرورشی نداشته باشند نمیتوانند به نظام آموزشی و تربیتی ما کمک کنند. باید قوانین و مقررات به گونهای تصویب شود، که صرفاً افراد با سوابق و رویکرد فرهنگی و آموزشی بتوانند به این حوزه ورود کنند، چرا که مدرسه بنگاه اقتصادی نیست و نگاه آموزشی و تربیتی اولین شرط در این مسیر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اقدامات بعد از برگزاری جشنواره کارینو انجام شده که اهمیت آن کمتر از خود جشنواره نیست و باید با زبان هنر، خلاقیت و ابداعات مدارس غیر دولتی برگزیده به سایر مدارس تسری پیدا کند.
“جشنواره کشوری کارینو جشنواره ایدههای تحولی، تجربیات برتر، ابتکارات خلاقانه، کار ویژههای کانونی چشم اندازه، ارائه محتوا و گفتمان مدیران کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.”
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ مجتمع آموزشی و پرورشی غیر دولتی با تعداد شعب متعدد در کشور داریم، تصریح کرد: این مجتمعهای غیر دولتی میتوانند در حوزههای مختلف آموزشی و فرهنگی نقش بسیار پررنگتری ایفا کنند و با مشارکت در جشنوارهها و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی به ارتقای کیفی فعالیتهای خود اهتمام ورزند.
ارائه گزارش جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیتهای مدارس غیردولتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مردادماه امسال برگزار شد)، بررسی و تصمیم گیری در خصوص دستورالعمل تأیید صلاحیت متقاضیان تأسیس مدرسه یا مرکز غیر دولتی و تهیه الگوی نظام مند رتبه بندی سالانه مدارس و مراکز غیر دولتی از جمله مباحث مطرح شده در جلسه شورای راهبردی، برنامهریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی بود.