استان ها > فارس

نخستین مدرسه تخصصی دانش‌آموزان اوتیسم در فارس احداث می‌شود



معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز، ۲۱ آذرماه در حاشیه این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد امید در دل دانش‌آموزان استثنایی، زمینه شکوفایی استعدادهای آن‌ها را فراهم کنیم.

سالار قاسمی با بیان اینکه نقش مدیران مدارس از مدیران ستادی در رفع مشکلات دانش‌آموزان بسیار خطیرتر و موثرتر است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید پای کار دانش‌آموزان بیایند و مدارس استثنایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین در نشست با مدیرکل، روسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس استان فارس نیز گفت: مسئله آموزش و پرورش کشور تنها به خود آموزش و پرورش مربوط نیست بلکه یک مسئله ملی است وبه حکمرانی مربوط می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای حل علمی مسائل، ضروری است در آموزش و پرورش قدرت اجماع و قدرت ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتماد داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر شایسته‌خواهی و شایسته‌گزینی، بیان کرد: شایسته‌خواهی موجب شایسته‎گزینی می‌شود و در ادامه شایسته‌داری را در پی خواهد داشت و در نهایت این روند توسعه کشور را موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای که با مشارکت نوشته نشود یک طرفه خواهد بود لذا در تدوین برنامه‌ها باید اجماع داشته باشیم. مدیریت باید از کف به ستاد باشد، زیرا عکس آن پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش بر به روز بودن محتواهای آموزشی تاکید کرد و گفت: برنامه‌ای موفق می‌شود که در آن از نظرات و ایده‌های مجری طرح و برنامه استفاده شود تا اثر آن برنامه‌ها را در دانش‌آموزان مشاهده کنیم.

وی تأکید کرد: شاه بیت موفقیت آموزش و پرورش، مدیر مدرسه با کفایت است، چرا که تاثیر مدیر مدرسه در فرآیند تعلیم و تربیت به مراتب بسیار مهم است.

قاسمی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی دنبال توسعه مشارکت و اجتماعی شدن آموزش و پرورش هستیم و این اولویت اول ماست. لذا با استفاده از تعامل با خیرین، اولیا، دستگاه ها و … به اجتماعی شدن آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کمک کنیم تا دانش‎آموزان استثنایی به سمت رشته‌های مهارتی بروند، رسالت اصلی خود را انجام داده‌ایم، افزود: مهارت‌آموزی، تلاش برای آینده  شغلی دانش‌آموزان استثنایی، کیفیت‌بخشی خانواده محور و اجتماعی شدن، از جمله اولویت‌های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

قاسمی اظهار کرد: تبدیل مراکز به مراکز جامع به معنی واقعی و حل مشکلات سرویس‌های ایاب و ذهاب دو مسئله اساسی جاری حوزه استثنایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم ۳۵ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا