ورود یک رام قطار ملی جدید به ناوگان حمل و نقل پایتخت/ شهرداری همه هزینههای اتوبوسهای داخلی را پرداخت کرده است
به گزارش ایسنا، مهدی چمران امروز (سهشنبه) پیش از آغاز سیصدودهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستورات جلسه امروز شورا، اظهار کرد: نطق پیش از دستور از سوی محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه صورت میگیرد و بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبات تعیین بهای خدمات حق توقف پارک حاشیهای، مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی، موزههای تحت مالکیت شهرداری، بازدید از برج میلاد و مراکز ورزشی مرتبط با شهرداری تهران، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی و همچنین لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اخذ بهای خدمات بهرهبرداری از معابر توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر در سال ۱۴۰۴ و طرح اصلاح فرآیندهای دبیر خانه کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهر سازی و معماری ایران با رویکرد تعادل میان منافع عمومی و خصوصی نیز از دستورات جلسه امروز خواهد بود.
ترافیک مسئلهای نیست که برویم و با سرعت آن را درست کنیم
به اندازه اتومبیلهایمان معبر نداریم
وی درباره ترافیک پایان سال در شهر و مترو و اقدامات شورای شهر در این خصوص گفت: ۱۰ سال هم بگذرد نمیشود. ترافیک مسئلهای نیست که برویم و با سرعت آن را درست کنیم. تمام اتومبیلهای شخصی و همه کسانی که سوار مترو و اتوبوس میشوند دخیل هستند. زمانی میتوانیم انتظار داشته باشیم شهروندان با حمل و نقل عمومی تردد داشته باشند که ناوگان به اندازه کافی داشته باشیم. ما به اندازه اتومبیلهایمان معبر نداریم و باید به اندازه اتومبیلها معبر بسازیم؛ البته هرچه معبر بیشتر ساخته شود اتومبیل بیشتر میشود.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما باید از راهحلهای مختلف ترافیک و حمل و نقل استفاده کنیم که مهمترین آن توسعه حملونقل عمومی است؛ تاخیر در حضور مترو در ایستگاه نباید باشد و باید خطوط مترو را توسعه دهیم. البته ما امروز همه چیز داریم اما واگن مترو کم داریم. طراحی این واگنها برای سالها پیش توسط یک طراح فرانسوی بود؛ زمان گذشته و آمار مردم بالاتر رفته است. باید برای افزایش واگنها تلاش کنیم؛ اقدامات خوبی انجام شده است. یک رام جدید داخلی نیز همین چند روز پیش وارد ناوگان شده است و در حال آزمایش است. البته این هنوز برای ما کافی نیست و باید خرید کنیم.
وی گفت: در بحث اتوبوسهای جدید داخلی، هزینه اتوبوسها داده شده؛ اما یک شرکتی اتوبوسها را به شهر دیگر فروخته است؛ باید با ورود اتوبوسها نیازها تامین شود و بعد از آن خودمان در داخل اتوبوس برقی بسازیم. شهرداری و شورا همه اتوبوسهای خارجی را خریده است. دولت باید ۸۰ درصد از کار خرید اتوبوسها را به عهده میگرفت در حالی که این وضعیت برعکس شده و شهرداری آن را خریداری کرد.
چمران اضافه کرد: ما اجبارا خودمان اتوبوسها را خریدیم که با بداخلاقی بسیار زشتی از عدهای مواجه شدیم؛ به جایی که حمایت کنند تا تعداد اتوبوسها افزایش پیدا کند، اما برخیها اینگونه بی اعتمادی ایجاد میکنند. بسیاری سوار امواج متلاطم دروغ شدند و میخواهند ناامیدی ایجاد کنند. این ناامیدی برای مردم ما سم است و نباید به این کار دامن بزنیم. تلاش در زمینه توسعه حملونقل مشکل است و اگر دست اندازیها نبود کار عقب نمیافتاد. متأسفانه مشکلات خارجی هم وجود دارد.
وی درباره فوت یک شهروند در دماوند به دلیل مشکل نداشتن قطع کن در پله برقی عنوان کرد: هیچ کسی نباید آسیب ببیند و حتما دنبال میکنیم چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است.
چمران در پاسخ به این سوال که چرا ترامواها دست دوم هستند، گفت: نمیدانم دست دوم بود و در این خصوص اطلاع ندارم.
انتهای پیام