استان ها

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ سالمندان از خانه بیرون نروند

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ سالمندان از خانه بیرون نروند


محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از بروز پدیده وارونگی در پی سرد شدن هوا در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: به خصوص این پدیده در نواحی غربی و صنعتی استان سمنان بیشتر به چشم می‌خورد که کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه هوای آلوده در این پدیده در لایه‌های نزدیک زمین گرفتار می‌شود در نتیجه شاهد کاهش کیفیت هوا در استان هستیم، افزود: طبق پایش هایی که سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شده، در روزهای اخیر نشان از آلودگی هوا در سمنان دارد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مقدار غلظت غبار در سمنان بیش از ۱۰۰ واحد اعلام شده است، گفت: این شاخص در برخی ساعات و ایام حتی تا ۱۵۰ واحد نیز دیده شده است.

حمیدی با بیان اینکه این هوا برای گروه‌های حساس و پرخطر، آسیب زا است، گفت: افرادی که بیماری تنفسی، قلبی و عروقی دارند و یا بانوان باردار حتی‌الامکان از منزل بیرون نروند و از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی هوای هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز با بارندگی‌هایی که در استان شاهد هستیم قدری وضعیت بهتر شود، گفت: علیرغم این موضوع ستاد اضطراری آلودگی هوا روز گذشته در استانداری سمنان تشکیل جلسه داد و ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: یکی از مصوبات نشست دیروز استانداری محدودیت زمان زنگ تفریح کودکستان‌ها و پیش دبستانی‌ها است تا بچه‌ها کمتر در فضای باز قرار گیرند.

حمیدی بیان کرد: در این نشست اضطراری مقرر شد برخی کارخانه‌ها که آلایندگی بیشتری دارند توسط سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی با هشدارهایی مبنی بر کاهش آلودگی روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش‌ها و وضعیت جوی که در استان حاکم خواهد شد، مشکلی در زمینه آلودگی هوا نخواهیم داشت، گفت: با تمام این احوال بازهم از کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و سالمندان به خصوص درخواست شده تا در حد امکان از منزل بیرون نروند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا