راهاندازی رشتههای جدید در حوزه اقتصاد دیجیتال برای دانشآموزان
عباس بیات در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه رشتهها دیگر به صورت مجزا آموزش داده نمیشوند و هر رشته با دیگر رشتهها و فناوریهای نوین ادغام میشود گفت: به عنوان مثال در رشتههای مکانیک خودرو و تاسیسات مفاهیم و ابزارهای فناوری اطلاعات و نرمافزارهای جدید و در برخی از رشتهها، تلفیق با حوزههای رایانهای مانند شبکه و نرمافزار انجام میشود.
وی با بیان اینکه با همکاری وزارت ارتباطات در حال تدوین برنامههایی برای راهاندازی رشتههای جدید در حوزه اقتصاد دیجیتال هستیم افزود: با این کار دانشآموزان با تحولات جدید در حوزههای اقتصادی آشنا و در آینده شغلهای نوآورانهای بدست میآورند. همچنین پس از فارغالتحصیلی مهارتهای فنی را یاد و با مهارتهای کارآفرینی و کسب درآمد آشنا و به راحتی وارد بازار کار میشوند.
مدیرکل دفتر آموزشهای فنی حرفهای و کاردانش از تغییرات اساسی در برنامههای آموزشی هنرستانها خبر داد و عنوان کرد: یکی از اولویتهای این معاونت بهروزرسانی محتواها و استانداردهای رشتههای مختلف آموزشی در راستای تطبیق محتوای آموزشی با آخرین تحولات تکنولوژیک و نیازهای بازار کار است.
بیات با بیان اینکه بهروزرسانی محتواهای آموزشی بهمنظور بهبود کیفیت دروس نیست گفت: هدف اصلی این است که همراستایی با پیشرفتهای فناوری و نیازهای اقتصادی جدید انجام شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از استانداردها دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نیست اظهار کرد: در حال بازبینی و بهروزرسانی این استانداردها بهمنظور ایجاد هماهنگی با فناوریهای نوین هستیم.
انتهای پیام